ÚČASTNICI CYKLOTOUR

Koubík Tomáš, Kostková Martina, Polcer Roman, Klečková Monika a Slezáková Miluše

Dne 1.7.2023 v brzkých ranních hodinách jsme ve složení já ( Tomáš Koubík), Martina Kostková, Monika Klečková, Roman Polcer a Miluše Slezáková vyrazili na vůbec první zahraniční cyklotour, konkrétně do nádherné balkánské země jménem Slovinsko.🇸🇮 Opět se nejednalo pouze o cyklo zážitky, ale jak už tomu bylo i v roce minulém, taky o horskou turistiku, poznávání měst, nově i relaxace v termálních lázních či koupání na slovinském pobřeží ve městě Piran.👌 Mimo jiné se stihli nakoupit klobásky a koření v sousedním Maďarsku.😁 To by bylo úvodem vše a více už v následujícím povídání.

Den první:
Přibližně kolem půl 2 odpoledne přijíždíme do naší dovolenkové destinace v Moravských Toplicích. Majitel velice sympatický, dal nám nějaké doporučení co navštívit, my mu na oplátku naše české pivo.🤣 No a může se začít vybalovat a zabydlovat se. Až je vše hotovo, vyráží se na první zahajovací okruh po okolí. Cílem bylo navštívit místní pálenku na menším kopečku, která ale pravděpodobně zkrachovala. 😐 No nic jede se dál kolem několika jezírek zpět domů, kde už nás čeká první grilovací večer.

Den druhý:
Dnes Šlapomilové vyrazili na nejdelší vyjížďku letošní cyklotour, která čítala něco kolem 90km. Trasa byla směřována po Slovinsko/ Rakouských hranicích na rozhlednu Mureck. Cestou potkali plno neuvěřitelně příjemných a ohleduplných lidí. Už druhý den můžeme říct, že Slovinsko je nádherná země. A já, jelikož jsem na kole ještě jezdit nemohl, jsem se rozhodl navštívit 300km vzdálený Triglavský národní park, kde jsme se pak ještě 2x vrátili všichni společně.😁

Den třetí:
Dnešní předpověď moc na kolo nepřála, tak jsme se rozhodli pro společný turistický výlet na soutěsku Vintgar a jezero Bled ( Triglavský národní park) . Musím říct, že to byl naprosto skvělý nápad, lehce mrholilo, takže nikde ani noha, za hezkého počasí by to tam bylo jak na Václaváku.🤣 A nakonec se počasí stejně vybralo. ☀️

Den čtvrtý:
Dnes budíček už v 6:00, nahodit kola na auta a odjezd v 8:00 směr Ptuj. Já se zde vydal rehabilitovat do místních termálních lázní a poté na menší procházku historickou částí města. Ostatní se vydali na cyklo Ptuj- Maribor s objížďkou Ptujského jezera, které rozhodně není žádný drobeček.🤣 Vypadalo to, že počasí bude spíše pod mrakem, ale po hodině jízdy vykouklo sluníčko a začalo peklo.😁 Občerstvení v příjemné vesnické hospůdce. Oběd v pivovaru Maribor. Užíváme si to tady na plný pecky.

Den pátý:
S koly už jsme byli snad všude, kromě podzemí.😁👌 Adrenalinová jízda bývalou štolou v Mežici neměla chybu. Prohlídka štoly s průvodcem, teplota cca 10 stupňů vůbec nevadila tu hodinku a půl se to dalo přežít, jelikož tento zážitek si budeme pamatovat hodně dlouho. Při zpáteční cestě nesměla chybět sladká odměna a podvečerní pěší procházka Mariborem.

Den šestý:
Dnes na kolech na Slovinsko/Chorvatské cyklostezce Ormož – Varaždin . Jak se říká zkusit se má vše. Okolí hezké i nehezké hlaveň teda na té Chorvatské straně, chvilkami to tam prý vypadalo jak u nás v Přívoze, možná že ještě hůře. 😐 Ale hrad ve Varaždinu to nakonec aspoň částečně zachránil. Cyklostezky v Chorvatsku v této části země, taky nikterak dobře značené. Já mezitím zamířil do maďarského Bük-furda pro klobásky a koření.😁 No a jelikož jsme se dnes vrátili zpět na ubytování včas, tak jsme konečně navštívili i místní termály, které jsme měli doslova za plotem.🤣 Takže příjemný společný relax na závěr dne.👌

Den sedmý:
Tento den byl pojat turisticko-relaxačním.😁 Zastávka v Trojane na vyhlášené koblížky.👌 Dále směr Triglavský národní park konkrétně na Bohinjské jezero, sluníčko pražilo takže hurá do vody a opalovačka k tomu.☀️ A abychom se jenom neváleli, tak jsme k večeru ještě vyšlapali na vodopád Savica. Pak nesměla chybět večeře v horách a když už jsme měli kousek i jezero Bled, tak ještě rychle udělat pár večerních snímků. Pak už jenom tří hodinová cesta domů.

Den osmý:
A vlastně už předposlední… Letos úplně novinka cyklotour, opalovačka a koupačka v moři ve městě Piran.☀️ Opět brzký ranní odjezd, cesta cca 4 hoďky, všude kolony, ještě aby ne u moře dnes podle předpovědi 30 stupňů, navíc jsme byli na rozcestí do italského Trieste, chorvatské Puly a slovinského Piranu. Po úspěšném zaparkování na doporučení za málo peněz, jsme vzali plavky a hurá k moři. Po relaxu , procházka rozehřátou Piraní, ještě že to tam byla samá ulička a dalo se i schovávat. 😁 Večer zpět domů se zástavkou v Trojane na koblížky, kde kupodivu bylo v půl 10 večer více lidí jak dopoledne.😅

Den devátý:
Návštěva místní domácí výrobny Posestvo Passero, kde jsme nakoupili domácí paštiku, škvarkovou pomazánku, marmeládu, klobásky, pršut, víno, šťávu a mnoho dalšího. Dá se tu i hezky posedět, takže byla kávička a dezert ať se nám jede domů pohodově. V Rakousku ještě malá zastávka na Skywalk Hohe Wand.

Tato cyklotour neměla opět žádnou chybu. Fajná partička přátel, super ubytko, luxusní počasí, nádherná krajina, přátelští Slovinci. Určitě jsme zde nebyli naposledy. Tomáš