ÚČASTNÍCI CYKLOTOUR

Hrnčíř Jiří, Hrnčířová Gabriela, Král Zdeněk a Králová Eva

Sobota 3.6.2023  – probouzíme se do krásného slunečného počasí. Zavěsíme kola na nosič a v 9.00 vyrážíme do městce Moravská Nová Ves, kterou před 2 lety poničilo tornádo. Ubytování máme zajištěno v penzionu Selský dvůr. Po dvanácté hodině nás přivítala usměvavá a velice příjemná paní majitelka a ihned nás ubytovala. Po krátkém odpočinku u pivečka jsme vyrazili prozkoumat terén. Nasedáme do sedel a nabíráme směr Mikulčice. Navštívíme archeologické Moravské hradiště a pokračujeme k řece Moravě. Přijíždíme k nové lávce, která spojuje oba břehy Moravy. Foto a po stezce jedeme směrem na naše staré známe Tvrdonice. Navštívíme místní hospůdku, dáme si skoro pivo Starobrno a už si to šineme zpět na penzion. Ujeli jsme 26 kilometrů.

Druhý den ráno se probouzíme do zamračeného dne. Koukneme na počasí a déšť nehrozí, tak po snídaní je jasný plán – vyrazíme na Baťův kanál a směr Strážnice. Na červen dosti chladno a tak nezbývá než obléct budny, nákrčníky a teď nelžu, bodly by i dlouhé kalhoty. Tak snad se počasí umoudří – šlapeme do Prušánek, přes Lužice do Hodonína. Projedeme Hodonínem a míříme do Rohatce, kde už nás čeká cyklostezka podél Baťova kanálu. Jede se parádně – projíždíme Petrovem a vjíždíme do Strážnice. Tam v neděli jak se říká chcípl pes a tak se vracíme do Petrova, kde se s chutí najíme. A teď už pojedeme na Slovensko, projíždíme Skalicí a nabíráme směr Holíč. Objedem zámek a po nádherné cyklostezce se dostáváme na již zmiňovanou lávku. Vracíme se do vlasti a jedeme na pivo do Mikulčic do hospůdky Perun. Dáme si Krušovice a pomalu ale jistě přijíždíme na penzion. Ujeli jsme skoro 74 km.

Máme tady začátek pracovního týdne, počasí, že by jste psa nevyhnali, vlkho, každou chvíli přeháňka. Čekáme, co se z toho vyklube, ale bohužel nic pozitivního. Zajdeme do místního obchodu, koupíme párky na gril. Hospoda zavřená, do další cca 1,5 km a lije a lije, takže pod pergolu a vytahujeme gril. S napětím sledujeme předpověď a ta nevěstí nic dobrého – déšť, déšť,déšť. Je tady úterý a probouzíme se opět do chladného rána. Sice neprší, ale předpověď hlasí od 10 hodin intenzivní přeháňky. Následuje porada, rozhodujeme se cyklotour ukončit a pokračovat budeme doma v Ostravě, kde aspoň neprší – doufáme 🙂